Kardany sestava

Jelikož se mi už pár lidí ptalo,jak jsou kardany od Notyro sestavený,dávam sem ofocený rozkres,který trochu neuměle budu komentovat 🙂

Takže obrázek tady Takže to vezmeme z levý strany obrázku.

Unašeč s 5kou dírou (na diferák nebo převodovku) se zajištěním 2ma červíky M3 na 1.5ku imbus posunutý o 90 stupňů. Docela by stačil i jeden. Pak je tu skládaný kříž, sestávající z kostky,2mm jehly (nový už budou mít plošku pro červíka) a M2 červík, na 0.9ku imbus, který se šroubuje do tyčky s dírou pro jehlu. Dále je tu další unašeč, opět s dvojicí červíků M3,který drží zajíždějící tyčku kardanu, přes kterou se navléká plastová vložka se zámkem, která se po smontování speciál klíčem zajištuje do vnějšího těla kardanu. Vložka jednak zabraňuje následnému rozpadnutí kardanu a druhák i omezuje vnikání nečistot do vnitřních drážek vnějšího obalu, kde běhají 8mm jehly, které mají osazení i v menší tyčce. Tím je vlastně zajištěn samotný přenos síly. Vnější obal není průchozí, proto i plastová spodní vložka, kvůli zamezení vniku nečistot. Na vrcholu vnějšku jsou oka pro tyčky kříže, druhý skládaný kříž a druh unašeč s 5kou dírou. Na obrázku je kardan s délkou v provozním zasunutí/vysunutí 120-150 mm, který na Yotce používám ve 3ech kusech. Prostou změnou délky zásuvné tyčky je možný upravit potřebnou délku kardanu. A snad neprozradím žádný tajemství, že po Novém roce by jste se měli těšit na vylepšený kardany. Jak v oblasti problematických M2 červíků, které by měly nahradit Torx (hvězdičkový) šroubky na zajištění jehel v kříži a i těla kardanů by měly být větší.

Sdílet

Přejít nahoru