Trochu se omlouvám za prodlevu, ale byla potřebná pro další projektík :-).
Auto je už zase doma, kardany patřičně na autě a trošku jsem i začal testovat :-).
První rychlý a nezaujatý testík proběhnul dnes večer, kdy mně mladej trochu vyhecoval 🙂 „Tatí, zapřahni tohle 😀 “ Přes zadní lano a hák jsem zapřahnul uhlák s dřevem, cca 4 kg. Tažení po koberci v pohodě. Trošku problém pak byl s překonáním prahu, mezi obývákem a kuchyní, ale víc plynu dokázalo svoje. I když pak auto bylo na linu a uhlák za prahem. Přeskočil vcelku hezky 🙂
Nejspíš budu muset navrtat díry do HPI redukce, aby dostala trochu víc maziva pro ztišení. Furt řve jak blázen.
Ale zpět ke kardanům. Po letmé konzultaci s výrobcem se vnitřní díra pro hřídel v unašeči při tvrzení trochu zmenšuje. Tudíž bude potřeba, aspoň v současných vyrobených kardanech, počítat s trochou násilí při nasazování. Unašeč na hřídel je potřeba trochu naklepnout. Ne zas moc. Další zlevnění při výrobě bych viděl v tom, nedělat na unašeči 2 díry v poloze 90 stupnů s červíky. Pro většinu rozvodovek postačuje jedno zajištění. Navíc Axial převodovka a tyčky diferáků mají cca 2-3mm osazení, který i při povolení červíku zabraňujou sklouznutí kardanu.
Červíky by mohly být do budoucna trochu tvrdší, tak o 1/3nu, aby se při utahování šroubovákem moc neožvejkával.
To jsou prozatím další poznatky z nových kardanů,který tak nějak trochu řešim s NOTYRO a majitelem a podle všeho je za poznatky rád.
A testujem dál 🙂