Venom Creeper – Jeep Wrangler Rubicon by exidaco

Po zkušenostech s Tamiya CR-01, Axial SCX-10 a Losi Crawler jsem se rozhodl vyzkoušet další podvozek. Podmínkou byl lepší rejd. Nakonec volba padla na Venom Creeper.

Jelikož je Venom čistokrevný crawler, bylo potřebné vymyslet jak ho upravit na expedice, t.j. vyřešit křížení – omezit jej na přijatelnou míru, vymyslet šásko pro posazení boudy a upravit rozvor.

Nakonec jsem se rozhodl, že nebudu dělat speciální šásko, ale použiji Al profily a udělám si to podle sebe. Vzhledem k vybrané karoserii – Jeep Wrangler Rubicon, který má rozvor 300mm, jsem musel předělat zadní linky. Na to stačila závitová tyč 3mm a Al trubka s venkovním průměrem 6mm. Na původní klec, která tvoří základ Venoma jsem přidělal L Al profil z kazdé strany, co udělalo základ pro nové šásko. Tlumiče na zadní nápravě jsem uchytil oproti originálu na šrouby spodních linek. Tím se zadek přitvrdil, čeho jsem chtěl dosáhnout. Na omezení křížení pomohla jednoduchá úprava tlumičů – na vodicí tyčku tlumiče jsem nasadil cca 1cm trubičky, tím se omezil chod tlumičů a následně i celkové křížení.

Dalším krokem bylo uchycení kastle. Pro uchycení jsem zvolil kloubové otevírání – otočné klouby na zadku kastle. Předek je zajištěn pomocí suchého zipu a vodících šroubů.

Jelikož je lexan poměrně ohebný a hrozilo poškození při bočném nárazu, udělal jsem něco jako nášlapy, které chrání karoserii z boku a zároveň slouží jako držáky na baterie.

Elektronika

Pro regulaci otáček moru Novak 55t jsem zvolil osvědčený DSYS. Má brzdu v neutrálu a jde lehce zabezpečit proti vodě.

Na řízení jsem použil servo s titanovými převody a tahem 24Kg Hitec.

RC soupravu jsem použil osvědčenou už z Honcha – Spektrum DX3E.

O pohon modelu se starají 2 LiPo 2800MAh – umístěné na držácích nášlapů, kvůli lepší stabilitě v bočních náklonech.

Moje poznatky

Stavba Venomu byla celkem přehledná a dělalo se s ní docela příjemně. První problém byl počet různých imbusů potřebných k sestavení. Kromě klasických 1.5, 2 a 2.5 imbusů jsem použil i torx bity.

I přes veškerou opatrnost a pečlivost, hlavně při skládaní kardanů a CVD poloos, kde jsem používal na zajištění červů Loctite 242, jsem byl nemile překvapen po první jízdě, kde se uvolnil červík a následně se osička vysunula do prostoru C-hub, co skončilo katastrofou – C-hub se ulomil. Na základě této skutečnosti, jsem se rozhodl, že všechny spoje, kde jsou osičky zatáhnu smršťovačkou.

Úpravy a dodělávky.

Únor 2011

Po otestování funkčnosti podvozku začala etapa dodělávek. Jako první bylo potřeba dát rám do barvy – samozřejmě do černé… Rewel barva, štěteček a auto změnilo vzhled – alu rám tam prostě svítil až až…

Březen 2011

Jezdit s holou kastlí nebylo to pravé, začal se shánět interiér a povedlo se. Po pár nezbytných úpravách Jeep dostal luxusní interiér a najednou se celé auto změnilo.

Po dlouhém hledání jsem konečně sehnal vhodné paraboly a už  nic nebránilo osadit na auto světla.

Květen 2011

Vzhledem k novému ročníku RCTT závodů se projekt UKONČIL. Podvozek byl použit pro nový závodní speciál pro RCTT a karoserie zatím čeká na nový projekt.

Autor: exidaco

Zakladatel eXtreme RC Clubu. Rád zkouší nové koncepce podvozků pro extrémní jízdy RC modelů v náročném terénu. Baví ho crawling, rc trial, náročné rc expedice a zdolávání extrémních terénů. Věnuje se i stavbě RC lodí a výrobě RC doplňků.

2 komentáře na „Venom Creeper – Jeep Wrangler Rubicon by exidaco“

Napsat komentář