Hledal sem něco mezi expedici a crawlerem, něco co při expedici typu „pochodovém cvičení“ nebude jen dodržovat tempo a při jízdě v náročným terénu zvládne hodně…. Možnosti bylo více – upravit Axial SCX – nasadit 2,2 kola + dát rychlejší motor … ale to jsem už předtím udělal a z toho vznikla replika Wraithu… (zabavila mi ji polovička 🙂 ). Chtělo to něco nové. Volba padla na Axial Wraith.
Samotný nákup provádělo dilema – koupit RTR, nebo Kit. Pro RTR verzi bylo: kompletní osazení elektronikou (vložit batareku a jezdit) – proti: nalepené gumy (špatné osazení závaží), přední náprava s malým rejdem – použité klasické poloosy s Dogbon (Kit má cvd – větší rejd), plastové linky, tvrdší směs gum a nakonec barevná úprava karoserie, která se mi moc nelíbi. Po pár dnech spekulací volba padla na stavebnici – Kit.
Samotná stavba probíhala v pohodě – taj jak u každého Axialu – žádné záludnosti a návod se používal spíš pro kontrolu… Z nějakého důvodu jsem auto stavěl v jiném pořadí jako ukazoval návod …. nakonec to bylo dobře a ulehčilo to následné práce.
Kapitola sama byla karoserie … teda spíš lexanové kryty trubkového rámu. Nemám rád stříkaní – vyžaduje to trpělivost a tu zrovna na to nemám … Už na začátku jsem věděl, že auto musí být ve světlé barvě, aby nezaniklo v kombinaci se širokýma nápravamy a černým trubkovým rámem. Rozhodl jsem se pro odstín Desert Orange (světle oranžová barva), s tím, že střecha a interier budou černé. Stříkaní nakonec „nějak“ dopadlo a výsledek byl pro mně akceptovatelný (příště bych to udělal líl 🙂 ). Díky archu samolepek co se s kitem dodávají jsem „vylepšil“ karoserii, aby nepůsobila tak fádně…
Originál kola působí minimálně rozporuplně – Axial zvolil cestu lepených gum, beadlock v stavebnici už nehrozí. Toto řešení je pro mně špatné. Určitě nebudu gumy lepit… Rozhodl jsem se pro speciální beadlocky s možností externích závaží.
Motor jsem zvolil odzkoušeny HPI GT550 14,4V – jako první jsem ho osadil do modelu repliky Wraithu a po předváděčkách ho už momentálně jezdí více lidi 🙂 . Motor má neskutečnou sílu a přiměřený počet otáček i na rychlejší jízdu.
Regulaci má na starosti Graupner Profi V80R – dle mého jeden z nejlepších regulátorů na trhu pro RC offroad ježdění. Aktivní brzda v neutrálu, přechod mezi směry jízdy bez prodlevy, komplet vodotěsný, vysoká proudová zátěž.
O řízení se stará servo BlueBird s tahem 15kg. V případe serva to bude asi ještě boj – je to dané systémem řízení a hlavně tím, že model je rychlejší a jezdí se v náročným terénu, kde jsou i hezké skoky (a skoky jsou fakt super) dostává servo strašné rány, co podstatně zvyšuje jeho zátěž. Z dosavadního ježdění už servo vykazuje poruchy funkčnosti – má problém udržet středovou polohu – při nezatížených kolech „cuká“ do stran a jeho síla se už taky snížila – v určitých situacích už nedokáže zatočit. Původní spojovací tyč řízení a táhlo řízení je z plastu, co zabezpečuje určitou pružnost a eliminuje nárazy do řízení. Toto řešení je fajn až do doby než se pořádně oteplí a plast bude „měkčí“ a deformace způsobí nežádoucí „variabilní“ geometrii přední nápravy. Z tohoto důvodu jsem objednal kompletní řízení z kovu.
Ovládaní modelu je přes 2,4GHz RC soupravu Spektrum DX3E. Výborná RC souprava vhodná pro rychlé nastavováni a bez zbytečností, které by jsem u tohoto modelu nevyužil. Přesto se už vyskytl závažný problém – víc RC souprav Spektrum (DSM) na jednom místě a začali se dít neuvěřitelné věci. Při vzdálení se od modelu nad určitou vzdálenost – model přestal reagovat a místo Fail Safe se začal chovat nekontrolovaně.
Wraith se dodává i se světly, které je potřeba vybavit LED. Prozatím se o osvětlení stará jednoduchý světelný modul Losi, který má 4x bílou LED – umístěné do předních světel. Zbývá dodělat 2x červenou LED do zadních světel.
Zdravím, mezi levnějšími lipo se nám osvědčili ZIPPY z hobbykingu, v kapacitě 5000mAh. Podle stylu ježdění vydrží i několik hodin. Pozor při nabíjení lipo, musí být nabíječka s balancérem (vyrovnává napětí jednotlivých článků), já mám vyzkoušenou Turnigy Accucel 6, ta umí nabíjet prakticky všechny baterie dostupné na trhu.
sten25
zdravím moc hezké povídání o axialu mohl bych vás požádat o radu ze strany zkušenějšího chci si pořídit axial RTR a váhám při výběru lipo baterie zatím s nimi nemám žádné zkušenosti proto se ptám jakou zakoupit zatím mám zkušenosti pouze z NiMh na prvním modelu himoto monster a zakoukal sem se do axialu a už mě nebaví jezdit pouhých 45 min. ze 7,2v 4200 a moc se mi zamlouvá expedice proto bych chtěl svou garáž rozšířit o tenhle model
Děkuji moc za odpověď snowboll82@email.cz