Venom Creeper výdrž

V tomto článku chci popsat mechanickou odolnost podvozku Venom Creeper. Mezi lidmi na fórech se rojí různé spekulace o výdrži a spolehlivosti tohoto podvozku. Nutno podotknout že dost lidí, kteří tento podvozek pomlouvají a odsuzují, ho viděla jen na fotkách a nikdy s nim nejezdila.

Tento podvozek mám 2 roky takže nějakou zkušenost s ním mám.

1. Uzávěrky, diferenciál

Na autě mám funkční přední uzávěrku skoro celé dva roky. Při správněm nastavení koncových bodů serva fungovala na 1. Jen mi vadil bowden co vedl od mikroserva (občas sem za něj zachytil) tak jsem servo přemístil na nápravu a uzávěrka opět funguje tak jak má. První rok jsem měl cca 250g závaží v jednom kole, tuhle zátěž uzávěrka zvládala bez problému. Potom jsem auto odlehčil kuli výjezdům na cca 200g v jednom kole. Četl jsem že při těžkých kolech se rozpadají diferenciály…nevím kolik tam lidi cpou když mě fungovaly bez problému s kilem závaží v kolech 🙂

Foto porovnání originálních diferenciálů s novým, náhradním

Zadní diferenciál (ježděný vpravo)

 Přední diferenciál (používaná uzávěrka, ježděný vlevo)

2. Poloosy

Přední i zadní poloosy nenesou stopy opotřebení, jsou bez vůlí. Výhoda je že poloosy jsou už v základní stavebnici CVD.

Malá úprava proti vniku nečistot

3. Převodovka

Plastová kola v převodovce jsou docela široká, za dobu do auto mám jsem nemusel měnit ani jedno, pouze jsem vyměnil mosazný pastorek za ocelový. Foto převodovky nemám, nebyl důvod ji rozebírat.

Závěr

Upřímně, když jsem auto kupoval tak jsem nečekal za 3000,- (bylo objednáno z USA) extra velkou výdrž. Ale tento podvozek mě velice mile překvapil, poměr cena/výkon je výborný. Proto nechápu lidi co tento podvozek pomlouvají, i když nemají vlastní zkušenost.