Suzuki Jimny

Úvod, čili lehký popis o co jde

Každý kdo sleduje novinky ve světě rc aut asi zaregistroval novinku od japonské firmy Tamiya. Já jsem s nákupem váhal jen chvilku, protože se mi moc líbí ,,velká,, předloha 🙂 Model jsem kupoval jako stavebnici, krabice je ve velikosti zhruba krabice od bot. Podvozek je MF-01X, s pohonem 4×4, motorem vzadu a planetovými diferenciály.

K modelu jsem objednal ještě ložiska:  2x 5x8x2.5mm, 2x 5x8x2.5mm s osazením a 5x11x4mm 20 kousků. Jinak stavebnice obsahuje jako obvykle motor Mabuchi (myslim že 27závitů) a regulátor. Regulátor už není stará dobrá 101BK ale  TBLE-02S. Tenhle regulátor má již BEC a je použitelný pro stejnosměrné ale i střídavé SENZOROVÉ motory. K autu jsem ještě přihodil servo Savox SC-0352 Digital. Když všichni tuhle značku chválí tak jsem ji taky vyzkoušel :). Servo je pěkně rychlé a síla na tohle autíčko taky stačit bude.

Stavba

Stavba trvala jen chvilku, pokud jde o návod jsou Japonci mistři. Nevybavuji si nějaký zádrhel co by mě potkal, vše šlo pěkně od ruky. Podvozek se dá sestavit ve třech různých rozvorech, záleží jaký středový díl se použije. Jen kardan by se musel koupit jiný.

Podvozek má nějaké chyby, pro mě ale nejsou podstatné protože auto bude spíš na poličku než na nějaké velké ježdění.

Za prvé jsou to tlumiče. Jako většina low cost Tamiyí má jen třecí tlumiče, které jsou spíš k smíchu než k ježdění. Za pár stovek se dají sehnat hliníkové, možná je časem autu dopřeji.

Další věc co se mi moc nelíbí jsou vůle ramen a kloubků. Ale zase to beru jako klasickou Tamiyi, vůle sem, vůle tam…. Pár M3 podložek a vůle se dají docela vymezit, nákup lepších kloubků vyřeší zbytek.

Servo je přišroubované uvnitř tunelu podvozku, výměna tedy není možná bez většího rozebrání. Ale zase je podvozek velice tuhý a nekroutí se. Jo a ještě jsou strašně šeredné použité pneumatiky, ale záleží na vkusu jedince 🙂

Líbí se mi řešení uložení motoru, vůle mezi pastorkem a převodovým kolem se dá nastavit velice snadno. Na druhou stranu pastorek je nasazen na hřídeli docela daleko od motoru, ale to asi vyřešit nejde.

Ještě musím poupravit uchycení karoserie. Na gumových parohách, co jsou ve stavebnici, se karoserie za jízdy třese jako hromada rosolu.

Auto dostalo modrou metalízu jako má předloha, v této barvě je sexy 🙂 Škoda jen že světla jsou řešena nálepkami, to není nic extra ale zase za tuhle cenu se moc čekat nedá.

Shrnutí

Podvozek se spíš na ježdění po šotolině, na expedici rozhodně není. I když, pro někoho je hardcore expedice jízda po polní cestě a maximální terén pár spadaných šišek, pro takové offrouďáky by na expedici možná stačil 😀 Ale pro normální jezdce je auto moc rychlé – v základu rychlejší než CC-01 se stejným motorem (asi by  extra nepomohl ani nějaký 55T) a má jen ramena takže je nízké. Taky rejd není extra velký. Ale mě tyhle drobnosti netrápí, auto mam na občasné svezení, takže jsem ani neuzavíral diferenciály.

Tady dvě fotky z Domažlického modeláře s Pajerem (díky exidacovi za připomenutí):

WP_20151107_12_48_05_Pro

WP_20151107_12_48_15_Pro

 

Pajero projde po Vánocích generálkou, fotky časem dodám…někdy 🙂

Díky sten25