HPI Venture – exidaco

Chuť vyzkoušet něco nové a zvědavost byl důvod ke koupě nového modelu na RC expedice.

Od firmy HPI je Venture první expediční model a podle mě se to firmě povedlo na výbornou. Skvěle fungující podvozek, líbivá lexanová karoserie Toyoty FJ Cruiser s povedenými nárazníky a držákem rezervního kola, zrcátky a střešním nosičem.

Model je v měřítku 1:10, co je nejoblíbenější měřítko pro expediční ježdění. Motor (35t HPI) je netradičně, ale vhodně umístěn do přední části, co přispívá k lepšímu rozložení váhy. Všechny převody jsou v kovu. Zvláštnosti je spojovačka řízení BTA (behind the axle) umístěná za nápravou. Tlumiče jsou hliníkové, stavitelné plněné olejem a s rozsahem 63-90 mm a 2-stupňovým odpružením (2 pružiny s rozdílnou tvrdostí na na tlumiči). Další výhodou je kovové šasi, hliníkové úchyty tlumičů a linků na nápravě.

Specifikace modelu:

  • Délka [mm] 527
  • Šířka [mm] 227
  • Výška [mm] 238
  • Rozvor [mm] 311
  • Hmotnost [g] 2400 (originál RTR verze)

Úpravy na autě

Původní kola nahrazená kovovými beadlock disky + závaží a pneu Axial Ripsaw 1,9 s měkkou směsí.
Osazené silnější servo.
Přidán naviják ovládaný přes samostatné dálkové ovládání.
Na střechu namontována led rampa 12V – napájená samostatnou LiPo baterii 3S.
Doděláno osvětlení modelu – pření a zadní světla.
Interiér s řidičem – okna jsou průhledná a tak interiér byl nutnost.

Jízdní vlastnosti

Jako každé auto, které má středovou rozvodovku i Venture trpí na torque twist (zkroucení auta na jednu stranu při záběru). Tento jev jde částečně eliminovat nastavením tlumičů, váhy modelu, snížením těžiště, ale nejde úplně odstranit. I přes tuhle vlastnost se auto chová v terénu velice příjemně. Vyvážení auta s větším zatížením přední části (závaží v kolech) dává autu dobré předpoklady na výjezdy do kopců a zároveň se auto při sjezdu nepřevrací na předek a ani „neustřeluje“ zadek do strany. Instalovaný motor 35t je dostatečně silný a není příliš rychlý, takže se dá jezdit s citem a zdolávat i obtížnější překážky technicky.

Jízda s modelem je příjemná a dá se s nim jezdit scale expedice – kde je důraz kladen na maketovost ( i když je karoserie lexan a ne ABS). Maketové vypadající obaly diferenciálů jsou někdy limitující při přejezdech překážek, ale když s tím člověk počítá, model zvládne opravdu hodně. Řízení je celkem povedené, i když to není zero ackerman – 45° rejd. I přes zavřené diferenciály je auto docela obratné.

Sdílet