HPI Blitz – exidaco

Na základě ukecání od dobrého kámoše – BiGGiE jsem koupil RC model od firmy HPI – Blitz. Krásně propracovaný model pro kategorii Short Course Truck se zadním náhonem, neboli 2WD v měřítku 1:10.

Překvapení

První šok nastal, když pošťák zazvonil a do rukou mi strčil krabici jak od televize. Nejdřív jsem myslel, že je to jen přepravní obal. Další šok byl po otevření krabice. To co se objevilo mi doslova vyrazilo dech. Takovou velkou obludu jsem nečekal. Vánoce dorazily dříve :-).

Vzhled Blitze je to co každého dostává do údivu. Auto je až neskutečně realistické, včetně drobností jako jsou např. zadní zástěrky.

Podvozek

Na podvozku jsou krásně vymyšleny deformační zóny – přední a zadní nárazník se systémem absorpce nárazů, boční pružné výztuhy také díky konstrukci fungují jako deformační zóna.

Tlumení auta je řešeno olejovými tlumiči s nastavitelnou tvrdostí pomocí stlačování pružin. Mají krásně jemný chod a na nerovném povrchu jsou k nezaplacení – auto nádherně kopíruje terén. Při skocích nemají problém auto dotlumit a zamezit tím jeho rozhození.

Samostatnou kategorii jsou kola – respektive gumy, které jsou patentovány pro firmu HPI.  Trakce pneumatik na off-road dráze byla až překvapivá.

Celkově je model hezky vylazen a jezdí se s ním opravdu super, i když je to jen „zadokolka“. Ježdění s 2WD potřebuje svůj osobitý styl, na který se dá lehce zvyknout.

Elektronika

Ale auto nemá jen samé klady. Jedním ze záporů je elektronika použitá v modelu, konkrétně regulátor. Nejdřív jsem si myslel, že mám regulátor špatně nastavený, protože auto vůbec nebrzdilo. Pak jsem zjistil, že to je jeho vlastnost – auto nemá v základu brzdu!  Základní motor má 15 závitů, co bylo dostačující v zatáčkách, ale na rovince to už nemělo potřebnou rychlost. Naštěstí se to dá jednoduše vyřešit…  alespoň u mně to bylo až moc jednoduché.

První jízdy

Každé auto se musí otestovat. Vyzbrojen baterkami jsem se vybral na off-road dráhu v Přešticích. Do auta jsem vložil LiPo 2S (7.4V) s kapacitou 5300mAh – zapojil LiPo hlídač a vyrazil na trať. Nečekal jsem, že auto mi padne tak skvěle do ruky. Poslušně projíždělo zatáčky, mělo plynulé výjezdy a na skocích „lítalo“. Postupně jsem jezdil víc agresívně a hned to bylo znát – auto nedotáčelo, nebo se naopak přetočilo. Po cca 2 hodinách ježdění (odjeto 4x LiPo) jsem domů odjížděl s příjemným pocitem, že mám konečně „rychlý“ auto co mi sedí.

Další jízda na dráze po pár dnech už nebyla tak příjemná, ale vyřešila problém regulátoru. Jelikož byla dráha mokrá a kde tu byla i nějaká louže a já nakažen expedicemi, jsem posadil auto do louže. Úplně jsem zapoměl, že nemám ochráněnou elektroniku proti vodě…..  Výsledek nenechal na sebe dlouho čekat – z auta se začal šířit hustý bíly dým …  doběhl jsem k autu a rychle sundal karoserii. Najednou z regulátoru vyšlehly plameny …  začal hořet. Ihned jsem odpojil baterii a snažil se uhasit plameny. Po pár vteřinách se okolím šířil zápach shořeného plastu. Regulátor byl totálně zničen – žárem z něho dokonce upadaly všechny kabely.

Závěr

Auto po domluvě s BiGGie změnilo majitele ….  přeji hodně hezkých chvil u ježdění.