Poježdění RC Top Gear 29.11.2014

Klub RC Top Gear připravil na sobotu 29.11.2014 poježdění pro všechny příznivce offroad RC modelů spojené se speciálním závodem. Počasí sice netáhlo zrovna ven, ale přesto se nasbíralo cca 20 lidí, co na akci dorazili. Dráha byla rozdělena na ohraničenou sekci pro závod a zbytek byl pro volné ježdění, co využilo hodně lidí.

draha
Závod začínal kolem 11. hodiny. Pravidla byla jednoduchá. Projet trať s co nejmenším počtem dotyků branek, které lemovaly vytyčenou trasu, udělat co nejmíň změn (couvání) a dostat se do cíle do 7 minut.. Každý prohřešek byl za 1 bod. Jestli že se někomu povedlo uváznout a musel si pomoci „boží rukou“, měl to za krásných 100 bodů. Nedojetí ve stanoveném limitu bylo také po zásluze odměněno 100 trestními body. Trať mohl závodník projet vícekrát – počítal se mu nejlepší výsledek. O zájmu „zlepšit se“ svědčí i to, že většina jela  3 kola a poslední jízdy se jely už za šera.

zazemiKdo zrovna nejezdil buď v závodu, nebo jen tak volně, mohl si pouštět draky, koukat se na předváděcí lety samokřídla v podání Falka, nebo využívat vyhřívané zázemí klubu, včetně občerstvení a teplého čaje – od 18. let taky čaj s rumem. K obědu pořadatelé připravili zabíjačkovou polévku a pečené klobásy. Kdo vydržel až do večera, občerstvil se ještě párky.

Součástí akce byla i mini modelářská burza.

Celkově se akce moc povedla a pořadatelé zvládli akci opět na velkou 1.

A kdo nakonec vyhrál? – No přeci ten nejlepší :-).a v podstatě všichni, co se této akce zúčastnili.

Foto z akce naleznete zde a taky zde

RC expedice Rabštejn II. 22.10.2011 – report z akce

Na základě pozvánky od Zajocha na fóru rc4x4.cz jsme se domluvili s BigFredem, že na RC expedici Rabštejn II. 22.10.2011 pojedeme spolu. Sraz byl domluven na 10.00 u Olypmpie v Plzni. Po přeložení věcí k BigFreodvi jsme se vydali na cestu … teda skoro :). Hned na úvod akce si s námi navigace zahrála logickou hru. Po cca 15 minutách se nakonec rozhodla, že nás do cíle dovede, ale vzala to po svém a vybrala si zvláštní trasu kolem Plzně.

Nakonec jsme s mírným zpožděním na místo srazu v obci Rabštejn dorazili a akce mohla začít. Na místě už čekali organizátoři akce a pár skalních nadšenců  RC expedic. Cca s 20 minutovým zpožděním akce začala.

První úsek nás vedl kolem řeky, kde citelný chlad donutil některé vyndat rukavice, aby udrželi vysílačku v ruce. Po několika minutách jsme se dostali pod serpentiny, na které se všichni těšili. Ze začátku to šlo hladce, až ke zrádné zátačce, kde se museli použít navijáky. Dál se pokračovalo na vyhlídku, kde se udělala přestávka a jezdci doplnil energii svačinou.

Sjezd z vyhlídky vedl přes lesní silnici lemovanou kořeny, které zabezpečili dostatečnou zábavu pro všechny auta. Po krásnem terénu následoval docela nudný přejezd k řece … málem jsem u toho usnul :).

Přejezd po mostu nad řekou a pak jízda pod lesem na další zástavku expedici – Restaurace, která slibovala posezení, jídlo a teplo. Naštěstí Zajoch ještě před akci ověřil, že restaurace bude otevřená a tak se jelo na jistotu. Po příjezdu se část usídlila v restauraci a část zůstala venku. Teplé jídlo a káva všem dodala energii na poslední část expedice.

Předposlední části expedice byl starý břidlicový lom. Kopy břidlice vyprovokovali jezdce k různým šílenostem. Někteří to vzali jako výzvu snažili se dostat svoje auto co nejvýš, co vzhledem k charakteru lomu nebylo zrovna jednoduché a o pády a kotrmelce nebyla nouze. Místy to už hraničilo se snahou zničit auto za každou cenu, ale ono to jen tak vypadalo a ve skutečnosti šlo jen o jediné – dostat se co nejvýš.

Poslední část expedice vedla ve strání ponad řeku. Její blízkost byla citelná a vlhkost na chodníku znejisťovala nejednoho účatníka. Tady byla obezřetnost na místě, nikdo by nechtěl v takovým chladném počasí sklouznout do studené řeky. Na některých místech se pro jistotu auta zabezpečovala proti náhodnému sklouznutí do řeky. I když to někdy připomínalo scény z hororu, to místo bylo zvláštně zajímavé. Bylo to prostě to pravé expediční, kde by každá chyba způsobila hodně velké komplikace.

Dojezd k místu parkovaní velkých aut vedl směrem z kopce po hlavní silnici. U parkoviště byl hezký kríž u kterého bylo to pravé symbolické místo na poslední foto. Na závěr expedice obdrželi jezdci památnou plaketu, která jim bude připomínat tuto vydařenou akci. Pak už následovalo loučení a odjezd domů, do tepla.

Velké dík patří nejen organizátorům, ale i lidem, které neodradilo počasí a dorazily na akci. Kdo se nezúčastnil může litovat, nebo se těšit na další, v pořadí už III. ročník RC expedice Rabštejn.

Foto z akce naleznete zde a zde.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MX-LWTy_quo[/youtube]

HPI Blitz – exidaco

Na základě ukecání od dobrého kámoše – BiGGiE jsem koupil RC model od firmy HPI – Blitz. Krásně propracovaný model pro kategorii Short Course Truck se zadním náhonem, neboli 2WD v měřítku 1:10.

Překvapení

První šok nastal, když pošťák zazvonil a do rukou mi strčil krabici jak od televize. Nejdřív jsem myslel, že je to jen přepravní obal. Další šok byl po otevření krabice. To co se objevilo mi doslova vyrazilo dech. Takovou velkou obludu jsem nečekal. Vánoce dorazily dříve :-).

Vzhled Blitze je to co každého dostává do údivu. Auto je až neskutečně realistické, včetně drobností jako jsou např. zadní zástěrky.

Podvozek

Na podvozku jsou krásně vymyšleny deformační zóny – přední a zadní nárazník se systémem absorpce nárazů, boční pružné výztuhy také díky konstrukci fungují jako deformační zóna.

Tlumení auta je řešeno olejovými tlumiči s nastavitelnou tvrdostí pomocí stlačování pružin. Mají krásně jemný chod a na nerovném povrchu jsou k nezaplacení – auto nádherně kopíruje terén. Při skocích nemají problém auto dotlumit a zamezit tím jeho rozhození.

Samostatnou kategorii jsou kola – respektive gumy, které jsou patentovány pro firmu HPI.  Trakce pneumatik na off-road dráze byla až překvapivá.

Celkově je model hezky vylazen a jezdí se s ním opravdu super, i když je to jen „zadokolka“. Ježdění s 2WD potřebuje svůj osobitý styl, na který se dá lehce zvyknout.

Elektronika

Ale auto nemá jen samé klady. Jedním ze záporů je elektronika použitá v modelu, konkrétně regulátor. Nejdřív jsem si myslel, že mám regulátor špatně nastavený, protože auto vůbec nebrzdilo. Pak jsem zjistil, že to je jeho vlastnost – auto nemá v základu brzdu!  Základní motor má 15 závitů, co bylo dostačující v zatáčkách, ale na rovince to už nemělo potřebnou rychlost. Naštěstí se to dá jednoduše vyřešit…  alespoň u mně to bylo až moc jednoduché.

První jízdy

Každé auto se musí otestovat. Vyzbrojen baterkami jsem se vybral na off-road dráhu v Přešticích. Do auta jsem vložil LiPo 2S (7.4V) s kapacitou 5300mAh – zapojil LiPo hlídač a vyrazil na trať. Nečekal jsem, že auto mi padne tak skvěle do ruky. Poslušně projíždělo zatáčky, mělo plynulé výjezdy a na skocích „lítalo“. Postupně jsem jezdil víc agresívně a hned to bylo znát – auto nedotáčelo, nebo se naopak přetočilo. Po cca 2 hodinách ježdění (odjeto 4x LiPo) jsem domů odjížděl s příjemným pocitem, že mám konečně „rychlý“ auto co mi sedí.

Další jízda na dráze po pár dnech už nebyla tak příjemná, ale vyřešila problém regulátoru. Jelikož byla dráha mokrá a kde tu byla i nějaká louže a já nakažen expedicemi, jsem posadil auto do louže. Úplně jsem zapoměl, že nemám ochráněnou elektroniku proti vodě…..  Výsledek nenechal na sebe dlouho čekat – z auta se začal šířit hustý bíly dým …  doběhl jsem k autu a rychle sundal karoserii. Najednou z regulátoru vyšlehly plameny …  začal hořet. Ihned jsem odpojil baterii a snažil se uhasit plameny. Po pár vteřinách se okolím šířil zápach shořeného plastu. Regulátor byl totálně zničen – žárem z něho dokonce upadaly všechny kabely.

Závěr

Auto po domluvě s BiGGie změnilo majitele ….  přeji hodně hezkých chvil u ježdění.

Off-road dráha Sedliště

Sedliště je vesnice u Nepomuka, kde se od roku 2009 konají závody RallyCrossu a jako další doplňkové závody se jezdí AtomXT a nově i ShortCourse trucky 🙂 v posledním týdnu se dráha trochu rozšiřovala.

Plácal se skok pro náklaďáky a stále se něco upravuje k obrazu nás závodníků. Dráha vznikla cca před rokem, to jest v roce 2009. Od té doby se konají závody převážně Crossu a Pullingu. Poslední dobou se vozový park všech rozrůstá a problém kam jezdit přetrvává. Proto se zrodila myšlenka rozšířit dráhu na prozatimní podobu 🙂 Kdy se na dráze dají provozovat i větší modely (Shorty). Pokud někdo vlastní i spalovací modely lze se projet na přilehlém fotbalovém hřišti. Vše po řádné domluvě s majitelem a správcem dráhy je možné ledacos. Dráha je pořád v rekonstrukci, ale bez problémů se dá prověřit řidičské umění. Dráha je myšlená univerzálně. Tzn. že máme 3 dráhy v 1 … Jedna alias základ dráhy je technicky zpracovaný vlnovec s jednou 180° zatáčkou další kolo je obdobné s rozdílem že je přidán most s poskokem (tzn. skok je myšlený pro on-road) žádná velká divočina. Další následné 3tí kolo je myšleno zatím pouze pro shorty nebo pro vyložené hazardéry. Předpokládám že já budu první člověk s onroadem co by to měl vyzkoušet ale popravdě nechce se mi, je to skok přes metr kdo na to má mít nervy ? Poslední úprava na dráze proběhla tento víkend položil se koberec na most do 180°ky a na skok pro Shorty. K dráze také přiléhá plac s navozenými kameny pro trénovaní přejezdu těžkého terénu pro expediční vozy či crawlery.

Mnoho zdaru a doufám že se někdy potkáme na dráze jako kamarádi i jako protivníci 🙂 zdravá rivalita je to pravé koření života 🙂

Lokace : Sedlište Loc: 49°31’50.822″N, 13°38’11.168″E

Délka dráhy: celkově 97m základní kolo 59,65m kolo + most 77m kolo pro Shorty 79m

Kontaktní osoba: JirkaCBX – mobil na vyžádání

Mapa:

Loading
Center map
Traffic
Bicycling
Transit

Foto: